skip to Main Content

40 הטובים לחקלאות

ארבעה חקלאים צעירים מהגולן זכו בפרס "הצעירים המבטיחים בחקלאות" שניתן בשבוע שעבר בועידת החקלאות השנתית של קבוצת משוב. הפרס נועד לקדם ולעודד צעירים ליזום ולהתפתח בעולם החקלאות. 40 החקלאים הנבחרים מייצגים את רוב ענפי החקלאות ומגיעים מכל רחבי הארץ.

אייל נבו

אייל נבו, במרכז

מיצר. בעל משק נשירים ומדריך קרקע ומים ביחידה לחקלאות וחדשנות במכון שמיר.

בן 37 נשוי+3 במקור ממעלה גמלא.
מכור לספורט מכל סוג בעיקר כשהוא על רקע הרי הגולן.

אייל הוא דור שני לחקלאים ברמת הגולן, למשפחתו יש מטע מנגו שאותו מנהל אביו. הוא מעיד על עצמו שהוא ממש נולד לתחום ובילה את רוב ילדותו במשק. במקביל ללימודי תואר ראשון ושני במדעי הקרקע והמים בפקולטה לחקלאות עסק בבקרת השקיה ודישון במטעים שונים. לאחר שסיים את לימודיו בהצטיינות קפץ על ההזדמנות לעבוד במכון שמיר בקצרין שם הוא עובד עד היום כמדריך קרקע ומים.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
אני רוצה להישאר באותו המקום כי טוב לי כאן, אני מקווה לצבור יותר ניסיון וידע ושתהיה לי אפשרות למצוא פתרונות ולהשפיע על התחום.

ליטל עובדיה

שעל. בעלת תואר שני במדעי היין והגפן, דור ראשון בחקלאות, רכשה משק חקלאי במושב והקימה את יקב תל, יקב בוטיק בו ניתן למצוא את היין שהיא מייצרת.

בת 34 רווקה. בשעות הפנאי חובבת צפרות ולא מוותרת על יוגה.

ליטל ילידת מרום גולן גדלה אל תוך הטבע והנוף הגולני ולאחר שחרורה החליטה לבנות כאן את עתידה. את עבודתה בתחום החקלאות התחילה בענף הכרם של מרום גולן, ומשם עברה לעבוד ביקב פלטר שבעין זיוון שם התמקצעה והפכה לייננית וכורמת. מאז במשך 11 שנים עבדה בכרמים בדרום אפריקה, איטליה וקפריסין והעמיקה את נסיונה וידיעותיה בתחום.

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
אני רוצה להמשיך לעבוד במה שאני אוהבת ושואפת להבליט את הייחודיות של אזור צפון רמת הגולן כאזור ייחודי לגידולים על כל מאפייניו.

אבישי ברט

צילום: אלידור חדד

רמת מגשימים. רכז ענף הגד"ש והשקדים במושב. בעל תואר ראשון בפקולטה לחקלאות ותואר שני ממכון ויצמן.

בן 36 נשוי+4. משמש גם כיו"ר שולחן גד"ש ביחידה לחקלאות וחדשנות במכון שמיר.

אבישי נולד וגדל ברעננה ולמד בישיבה התיכונית חיספין. למרות שלא היה לו שום קשר לחקלאות הוא חלם כנער להיות חקלאי. לאחר שחרורו מהצבא סיים תואר ראשון בפקולטה לחקלאות והמשיך לתואר שני ממכון ויצמן. היום הוא מרכז את ענף הגד"ש ומטע השקדים ברמת מגשימים. אבישי מפעיל ענפים אלו ביחד עם ארבעה עובדים וממשיך לרתום את הידע האקדמי הרחב שצבר לעבודה במשק.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
ממשיך להנות מהעבודה שלי ומפיתוח ענף החקלאות בארץ ישראל

רז ליבנה

רז לבנה במרכז

אלרום. דור שני בחקלאות, הקים את מטע השקדים וכיום מנהל את כל המטעים בקיבוץ אלרום בהיקף של כ-2,000 דונם.

בן 39 בזוגיות +2. אוהד מכבי חיפה מילדות ותמיד מחזיק מנוי לאצטדיון סמי עופר.

כבר בילדותו התחיל לעבוד בגד"ש של הקיבוץ. בהמשך עבר לעבוד במטעי התפוחים הדובדבנים והאוכמניות שבקיבוץ. לאחר שירותו הצבאי חזר למטעים לתקופה קצרה ואז יצא לכמה שנים בחו"ל ובתל אביב ולבסוף חזר לקיבוץ ולחקלאות. הקים את מטע השקדים שבקיבוץ בגודל של 500 דונם. כיום הוא מנהל את כל ענף המטעים של הקיבוץ והוא אחראי על קרוב ל-2000 דונם של מטעי פירות שונים.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
לגמרי רואה את עצמי בתחום החקלאות, זה תחום שמציב בפנינו אתגרים חדשים כל יום ואף פעם לא משעמם.

This Post Has 0 Comments

כתיבת תגובה

Back To Top