באמצע מישור הבזלת שמתחת למושב שעל, בין עדר כבשים מנומנם למטעי הנשירים מתגלה לי מתחם…
מהגולן לשולחן – שיווק ישיר של תוצרת חקלאית מקומית מובחרת
נעים להכיר, שמי רועי תבור, נשוי ואבא ל-4 בנות, גר בכנף. הגעתי לגולן לפני כ-25 שנה בעקבות חלום להפוך לחקלאי ולגדל כבשים. במשך שנותיי בגולן למדתי את תחום החקלאות בכלל ואת נושא בעלי החיים בפרט והבנתי את אתגריו. בתחילה, הקמתי עסק לגידול כבשים ואת התוצרת החקלאית מהדיר שלי מכרתי לסוחרים. אחרי תקופה לא ארוכה, הבנתי שהנוסחה של חקלאי מוכר לסוחר וסוחר מוכר ללקוח מורכבת, קשה ולא מתגמלת.
ניסיתי לשנות את השיטה. צעד אחר צעד,בניתי מותג בשר מוביל כשהמוטו העיקרי היה שיווק ישיר של התוצרת החקלאית מהדיר ללקוח הסופי,farm to table. שיניתי את המשולש המורכב של חקלאי-סוחר-לקוח ע"י כך שדילגתי מעל הסוחרים. הקמתי את המותג מרינדו והתוצרת מהדיר שלנו נמכרה בקצביות ובמסעדות שפתחנו, במכירה ישירה עד בית הלקוח ממטולה ועד הערבה ובמכירה לקצביות ומסעדות.
לפני מס' חודשים הצטרפתי לצוות היחידה לחקלאות וחדשנות במכון שמיר כדי להוביל פרוייקט למיתוג אזורי של תוצרת הגולן. אחד מיעדי היחידה הוא ליצור מנגנון שיווק חדשני של התוצרת החקלאית והקמה של פלטפורמה מותאמת לשיווק מאוחד של התוצרת החקלאית הגולנית כולה.
תנאי האקלים והקרקע המגוונים שלנו, מאפשרים לנו לגדל כמעט את כל סוגי הגידולים הקיימים במדינת ישראל. התוצרת שלנו ידועה באיכותה ובמבחר שלה. ואף על פי כן, חלק מחקלאי הגולן מתמודדים מידי שנהעם אתגרים הקשוריםבשיווק על כל המשתמע מכך.
החלום שלי הוא להקים אמזון גולני של תוצרת חקלאית גולנית – שיווק ישיר של מגוון התוצרת ללקוחות פרטיים, לחנויות, למסעדות וכד'. הקמת מערך שיווקי חדשני של כלל התוצרת יאפשר חקלאות רווחית ופרנסה בכבוד ושמירה על יתרון יחסי בענפי הייצור החקלאי לאורך זמן.
נקים יחד מותג אזורי בעל תו תקן גולני שיחרוט על דגלו איכות, מגוון, שירות, שקיפות וקיימות.
הצרכן הסופי יקבל תוצרת משובחת והחקלאי יקבל תמורה נאותה בעבורה.
התוצרת לשיווק שלנו תכלול ירקות, עלים ירוקים, פירות, יין ואלכוהול, שמן זית, ביצים, בשר, דבש, מיצים טבעיים, פרחים, ממרחים, חלב וגבינות לסוגיהן, שמנים אתריים, ועוד. כל מה שיש לגולן להציע.
את הפיילוט הראשוני נקים כאן בבית. נצא בקמפיין גולני מותאם ונרתום ביחד את כלל תושבי הגולן לרכישת תוצרת חקלאית גולנית איכותית וטרייה "גולן קונה גולן".
במהלך זה נשאיר את המשאבים כאן, נפתח ונרחיב את ענפי החקלאות, נחזק את המשקים הפרטיים ונעצים את המותגים הפרטיים, ניתן מקום ליצירתיות וננצל את יתרון הגודל, המגוון והכוח לטובת החקלאים.
בימים אלו, אנו עובדים במרץ לגייס תקציב ממשלתי להנעת המהלך ומאמינים שבחודשים הקרובים נצא לדרך. לאחר כשנה של הצלחת הפיילוט הגולני נתרחב ונשווק לאזורים נוספים בארץ.
התוצרת תשווק לכל רחבי הגולן ,מצפון ועד דרום. נקלוט אותה במרלו"ג במרכז הגולן, נקים אתר אינטרנט למכירה ישירה ונשווק את התוצרת במתכונת שבועית קבועה עד לבית הלקוח.
כחלק ממשפחת חקלאי הגולן, אעשה כל שביכולתי להצלחת הפרוייקט, מתוך אמונה גדולה בתוצרת ובאנשי הגולן. גם הפעם המוטו שלי הוא פיצוח הנוסחה.
אני פתוח לשמוע רעיונות הארות והצעות לשת"פ.
בברכה
רועי תבור
פרוייקטור שיווק תוצרת חקלאית גולנית
היחידה לחקלאות וחדשנות
מכון שמיר למחקר
050-3993800
royt@gri.org.il
דיגיבסטה 360
חקלאי הגולן!
זה בשבילכם וללא עלות – קידום מיתוג בית העסק שלכם והכשרה מקצועית לאורך כל הדרך.
ג'ויינט ישראל ומשרד החקלאות, יוצאים בפרוייקט ייחודי לטובת העלאת הפיריון באמצעות כלים דיגיטליים שיסייעו בשיווק קמעונאי ובשיווק ישיר לצרכן. ההדרכות והפגישות יתקיימו במכון שמיר בקצרין. תהליך קצר וממוקד, אוקטובר-דצמבר 2023.
מומלץ מאוד בעיקר לבעלי מותגים פעילים.
ההכשרה משתלבת עם תהליך של מיתוג אזורי של חקלאות הגולן אותו היחידה לחקלאות וחדשנות גולן צפויה להוביל במהלך שנת 2024. אז נצלו את ההזדמנות ותרשמו בטופס המצורף
מספר המקומות מוגבל, כל הקודם זוכה.